sep

Grossglockner,Triglav,Zelena Glava,Maja e Harapit,Rila…

By Dejan Tomić

Grossglockner- Alpi (3798m ) AU

Akcija trajala od 20-24.08.2015. god.
Vođa David Kovačević PD Kopaonik BG .
Učestvovalo 8 planinara iz Vršca, Užica ,Beograda , iz PD Rujno Marjan Marinković .
Krećemo iz Beograda 20.08 u 6 sati. Stižemo u kamp ,mesto Kals predveče gde postavljamo šatore. 21.08. u 6 sati krećemo na uspon sa 1940m , nakon 6 sati hoda stižemo do prvog doma na 2508 m. Kraća pauza i nastavljamo ka domu Erzh. Johann. Hute na 3454 m. gde i noćimo.Na oko 2800 m se pojavljuje Glečer gde stavljamo celokupnu opremu za zimske uspone. Krećemo se oprezno u 2 naveze od po 4 čoveka . Glečer je pun pukotina. U dom dolazimo oko 18 časova gde uzimamo brojeve kreveta i idemo na spavanje.Tog dana smo prešli 1500m visinske razlike.Na uspon krećemo 22.08 u 5 sati . temperature -10 sa povremenim vetrom, vedro.Velika gužva na grebenu otežava uspon kao i visina gde zbog razređenog vazduha se ne mogu praviti brzi pokreti koji brzo umaraju . Na vrh stižemo oko 8. Časova. Preko grebena smo se kretali u navezi kao i preko glečera, uz konstantna osiguranja. Silazak je trajao mnogo teže , u dom dolazimo oko 11 časova,pakovanje .Silazak do mesta Kals gde ponovo postavljamo šatore,noćimo .23.08.krećemo za BGD uz pauze u Lincu i Ljubljani.Dolazimo u jutarnjim časovima u BGD 24.08

Triglav-Julijski Alpi ( 2864m )

Uspon na Triglav je trajao 27-28.06.2015.god.
Vođa akcije David Kovačević PD Kopaonik BGD
Na uspon krenuli 8 planinara iz Kragujevca , Beograda , Užica, Vršca, iz PD Rujno Marjan Marinković.Na uspon smo krenuli iz podnožja “Tomiski pot” ,veoma zahtevan smer sa 19 ferata. I stigli oko 19 h do doma Kredarica (2515m ) gde smo noćili.Na uspon ka vrhu krenuli oko 6 sati i na vrhu bili oko 7 i 30. Vreme suncano i vedro sa povremenim vetrom na grebenu.Sa vrha krenuli ka domu , pauza pakovanje i povratak drugim putem (lakšim) u povratku posetili Bled.

Prenj- Zelena glava 2108m BiH

Uspon organizovalo PD Pobeda BGD memorijalni uspon Zvonko Blažina .
Akcija trajala od 16. do 17 .05. 2015.god.
Vođa akcije Vladislav Matković PD Pobeda.
Iz PD Rujno učestvovali Zoran Ristanović i Marinković Marjan.Na uspon krenuli iz mesta Bjela kod Konjica .Učestvovao veliki broj planinara iz raznih društava. U akciji bili uključeni i GSS Sarajevo.Uspon se mogao tretirati kao zimski jer do samog vrha se koristila celokupna zimska tehnička oprema. Vreme sunčano i vedro.Iz doma Rujište –Jezerce krenuli na uspon oko 6 sati, na vrhu (2108m) bili oko 8 sati.Povratak do doma pakovanje i povratak u Bjelu-Konjice.

Prokletije-Maja e Harapit (2217m ) AL

Akcija trajala od 11. do 13.04.2015 god
Vođa Aleksandar Tijanić PD Radnički BGD
Iz PD Rujno učestvovali Zoran Ristanović i Marinković Marjan.Na usponu krenulo 14 planinara iz različitih planinarskih društava. Krenuli smo iz sela Vusanje nedaleko od Gusina vreme suncano i vedro ali sa velikom količinom napadalog snega koji je trebalo konstantno prtiti.Postavljanje šatora i spavanje kod karaule . Na uspon krenuli oko 4 h .Nakon što smo došli pod vrh na oko (2100m ) , vođa Aleksandar je odlučio da je veoma rizično da nastavimo zbog potencijalne lavine i strehe na samom vrhu.Povratak u kamp pakovanje stvari i šatora odlazimo u Grbaju gde i noćimo u domu Radničkog. Sutradan povratak kući.

Musala – Rila 2925m (BGR)

U akciji učestvovali 5 planinara iz PD Radnički BG. 2 planinara iz PD Kablar Čačak i iz PD Rujno Marjan Marinković.
Vođa akcije Aleksandar Tijanic – Radnički BGD
Na uspon krenuli iz Boroveca 1360m 7.2.2015 do doma Musala (2389m) gde smo prenoćili.Na uspon ka vrhu krenuli 8.2.2015 oko 6 sati Vreme je bilo veoma hladno ,praćeno jakim udarom vetra i vejavicom. Na vrh izašli nas 7 ,jedan odustao iz Radničkog. Izasli na vrh oko 8 sati.Povratak sa vrha do doma Musala sa jednom pauzom i povratak u Borovec istog dana .